I just realised that I have never written about Belgium. If I think about travelling and exploring, I immediately think of exotic places I want to go to. If I think about the film industry and culture, I think about Hollywood and the Oscars or whatever…I never think about that small country I call my home. So I will write a series of posts about some hidden gems in my own country and I guess try to be somewhat more proud of it. 🙂

Ik heb mij net gerealiseerd dat ik nooit over België schrijf. Als ik aan reizen denk, gaan mijn gedachten onmiddellijk naar exotische plaatsen waar ik naar toe wil of waar ik al ben geweest. Als ik aan films denk, ga ik automatisch aan Hollywood en de Oscars denken. Ik denk nooit echt aan mijn eigen landje wat niet echt fair is gezien dat er hier ook dingen zijn waar we trots op mogen zijn. Vandaar ga ik een reeks blogberichten schrijven over enkele verborgen juweeltjes in dit kleine landje.

FIREWORKS IN OOSTENDE

VUURWERK IN OOSTENDE

vuurwerk1

Every Monday in the summer you can go to Oostende, a place at the beach, and witness a spectacular firework festival. Every week another team gives it their all to try to persuade the judges to crown them as winners. Thousands of people gather on the beach and bars are flooded by spectators. I can only say the atmosphere is amazing!

Vanaf 10 juli tot 14 augustus wordt er elke maandag om 11 uur s’ avonds voor het Kursaal in Oostende een vuurwerk afgestoken. De wekelijkse show maakt deel uit van het jaarlijkse vuurwerkfestival. De spectaculaire shows worden beoordeeld door een professionele jury waardoor de deelnemende groepen echt alles uit de kast halen om eerste plaats te behalen. Er is ook elk jaar een publiekswinnaar. Elke week pakt er zo’n duizend man samen op de dijk en lopen de strandbars vol met toeschouwers. Sfeer gegarandeerd!

5014344154_dd295083ff_b

So last week I was with friends at the seaside. We weren’t really planning to go see the firework, but the bar were we wanted to go to was completely packed with people. We finally found some places in a beach bar and ordered our drinks. Within ten minutes the terrace was full and another ten minutes later, we knew why…Without knowing we were at the exact spot where the show took place. We couldn’t have planned it any better!

Ik was vorige week met vrienden aan zee in Oostende. We waren eigenlijk van plan om in het Q Beach House te gaan zitten en wat cocktails drinken, maar na een blik op het terras, was het duidelijk dat we de komende uren geen plaats zouden vinden. Dichter naar het Kursaal op aan waren er enkele strandbars waar er nog plek genoeg was. Tien minuten later zat de bar echter bom vol. Het was puur toeval, maar we zaten letterlijk recht voor het vuurwerk. We hadden dit nooit zo perfect kunnen plannen! Fantastische avond.

vuurwerk3

 

 

